Doorgaan naar hoofdcontent

Je ziet meer als je fietst

Het is me al eerder opgevallen maar deze week werd het me echt duidelijk, “je ziet meer als je fietst”. Ik werk nu bijna 5 jaar in Zeewolde en sinds ik op de fiets naar het werk ga zie ik gewoon meer. Ook beleeft je de dagelijkse dingen intenser. Dit heeft voor en nadelen, de laatste paar dagen beleef je het mooie weer en de wind door je helm. Vorige week was de wind nog hard en niet tegenaan te fietsen, de afgelopen jaren kan ik me niet herinneren dat ik over de wind sprak.
Afgelopen week zat ik lekker vroeg op de fiets en ik keek me ogen uit in de polder, mooie roofvogels en twee slapende zwanen, direct kwam de gedachte naar boven om een foto te maken met de tekst ‘KLM heeft vertraging”, maar ik zat zo lekker in het ritme dat ik het niet gedaan heb.

Gisteren ben ik via de Stichtsebrug naar huis gereden en langs de waterkant allemaal MPV’s met gepensioneerde stellen, stoeltje en een boekje, heerlijk en relax. Je moet bijna opletten dat je niet een versnelling afschakelt om hun ritme aan te nemen. Ook de stellen die heerlijk samen op de fiets om het dooie akkertje door de polder fietsen, ondanks dat ik moet afremmen en er langs moet vindt ik het “gezellig” om te zien. heb dan ook geen enkele moeite om eventjes te wachten en ze hartelijk te bedanken als ik er langs kan.

Tip: Stap eens op de fiets een kijk eens rond, je ziet meer dan je kan bedenken, mocht je iets zien wat de moeite waard is twitter het dan #jezietmeeralsjefietst

Reacties