Doorgaan naar hoofdcontent

De Politie is je beste vriend (IJsselsteinloop)



18 mei was het de dag van de IJsselsteinloop, samen met mijn broer, neef en Gert verzameld bij Belinda in IJsselstein. De IJsselsteinloop wordt georganiseerd door de Politie en natuurlijk hangt er een goed doel aan. Iets wat mij persoonlijk altijd aanspreekt dat een deel van de inschrijfgelden of in ieder geval aandacht en publiciteit naar een goed doel gaat. Eerlijkheids halve moet ik wel bekennen dat ik soms niet meer weer voor welk goed doel ik nu eigenlijk aan het lopen ben, m.u.v. een paar grote evenementen zoals de Galibier, omdat ons bedrijf daarbij betrokken is.

De Politie was in grote getalen aanwezig langs de weg maar ook in de loopgroep liepen diverse dienders. Grote voordeel was natuurlijk dat iedere weg goed afgezet was en we een goede doorloop hadden bij kruisingen. Daarnaast fietsten er diverse politieagente rond met mountainbikes met op de bagagedrager een AED, wat toch een fijn gevoel is mocht het niet lekker gaan en je een kickstart nodig heb.

Lopen ging goed het was dan ook heerlijk loopweer, 16 graden en nagenoeg geen wind. Een groot contrast met Rotterdam vorige maand was wel dat er alleen aan het begin en bij de finish publiek te zien was, m.u.v. een paar zeer enthousiaste groepjes rond het parcours.  
Tot een kilometer of 16 samen met mijn broer opgelopen en toen alleen verder om onder de 1uur 50 min te eindigen. Een verbetering van mijn PR met bijna 10 minuten t.o. Egmond van begin dit jaar. Bij de finish mijn meisje met aanmoedigingen maakte de dag helemaal goed.

Michael liep zijn eerste HM en met vooraf een streeftijd van 2uur 15min liep hij toch mooi onder de twee uur, klasse voor een eerste HM.

Na afloop soep en broodjes bij Belinda en lekker van de douche gebruik gemaakt, al met al een heerlijke loopdag met fijne mensen.

Op naar het volgende evenement, beklimming van de Passo Dello Stelvio, dus de loopmaatjes krijgen wat meer rust en de fietsmaatjes moeten aan de bak.

Hele leuke loop die zeer goed en strak geregeld is, past ook lekker in de voorbereidingen, volgend jaar maar weer in de kalender opnemen.

Reacties