Doorgaan naar hoofdcontent

Mindful Running,

“Mindfulness is hot. En niet voor niets: het vermindert aantoonbaar stress, piekerneigingen en depressiviteit. Mindful hardlopen is een nieuwe hardloopmethode die de drukke mens helpt lichaam en geest gezond te maken. Door zelf in beweging te komen, komt alles in beweging”

Zomaar een stukje uit Runnersworld, maar heel internet staat er vol mee, en terecht.

Ik geloof dat door het lopen of fietsen je beter met stress of piekermomenten kunt omgaan. Je wordt tijdens de inspanning bewust van je hele lijf en hoofd. Na een dag werken, wat ik vooral met mij hoofd moet doen is het heerlijk om te lopen of fietsen. Je dwingt jezelf om zonder afleiding eventjes rustig na te denken en vervolgens weer heerlijk ontspannen door te gaan.
Ik heb er zelf veel aan om mijn dagelijkse leven op orde te houden en met mij veel andere mensen.

Tijdens de Marathon van Rotterdam in gesprek met een mede loper. Na een zeer aangename kennismaking en run samen hebben we contact gehouden. Hij vertelde met veel passie over zijn praktijk in Zeewolde en over Haptonomie. Ook gaf hij aan dat hij binnen zijn praktijk aan Mindful Running deed met cliënten. Het lijkt me geweldig om met mensen samen te lopen om ze zo te kunnen helpen.
Omdat hij ook Fysiotherapeut is ben ik nu ook een van zijn cliënten en behandeld hij mijn rug en voor een wedstrijd gooit hij mijn benen en rug lekker los. Hij weet wat er nodig is om goed te presteren, zeker omdat hij naast zijn rol als fysio ook gewoon een loper is.
Door zijn behandelingen heb ik al tijden geen pijn meer in mijn rug, is mijn rug soepeler en weet meer over de verhalen achter Mindfulness.

Wat mij vooral bij blijft is, het is geen loze mode kreet, maar een zeer goede manier om met een beetje hulp je dagelijkse leven op orde te krijgen. Voor iedereen die dat stukje hulp niet nodig heeft, wees je bewust dat je door het sporten toch aan Mindfulness doet. Voor alle andere die een steuntje in de rug nodig hebben, Hartonno (TTC-Vitality) in Zeewolde / Amersfoort)


Reacties