Doorgaan naar hoofdcontent

Thuiswedstrijd, met twee vingers in de neus,

Vandaag werd er tijdens de Hooglandse dagen traditioneel de 35ste editie van de Halve van Hoogland gelopen.

De Halve van Hoogland is voor mij meer een thuiswedstrijd dan de Amersfoort Cityrun, hoofdzakelijk omdat het zich in Park Schothorst afspeelt en ik daar woon. Het hele weekend staat in het teken van feest en sport op zondag begint het met de Kidsrun. Deze editie was er een top inschrijving vanuit de familie, Tjalle en Britney in de kidsrun, Jelmer in de 5km en Kjelt liep de 10km. De halve werd door Jolanda, Mike en Dirk gelopen en natuurlijk ik zelf en mijn zoon Jesse.

Van de ruim 500 deelnemers was er maar een die een afwijkende voorbereiding heeft gedaan en dat was Jesse. Na 2:27 uur kwam hij binnen zonder een noemenswaardige voorbereiding.
Jesse heeft eigenlijk niet echt getraind en heeft op mentaliteit en doorzettingsvermogen 21,1 km aflopen zien.

Alles begon voor de vakantie op een moment dat hij aangaf dat hij een halve Marathon met twee vingers in zijn neus zou kunnen lopen. Zo gezegd zo gedaan en heb ik hem aangemeld voor Hoogland.

Oké, ik moet eerlijk zijn hij is een paar keer naar buiten geweest met sportkleding aan en heeft toen ook wel hardgelopen. Alleen nooit meer dan 5 of 6 km.
De dag voor de wedstrijd heb ik maar eens gevraagd wat hij aan ging trekken en met welke schoenen hij zou gaan lopen. Uiteindelijk liep hij met mijn kleding en schoenen.
Maar, hij heeft het toch weer gehaald, misschien niet helemaal met twee vingers in zijn neus maar puur op mentaliteit en doorzettingskracht, ik ben trost op hem dat hij dit heeft geflikt.

Woensdag moet hij voor de keuring voor militaire dienst en als ze slim zijn nemen ze hem aan we kunnen wel een beetje mentaliteit gebruiken binnen defensie.

Ik ben benieuwd of hij zich weer laat verleiden door mij om met iets mee te doen, we hebben ook de lektocht als samen gezwommen en nu de halve marathon, ik laat me gelukkig heerlijk verrassen door zijn enthousiasme.

Het was en fijne sportdag, ik heb genoten.


Reacties