Doorgaan naar hoofdcontent

Beetje zenuwachtig ... Devilstrail


Zondag 27 oktober start ik voor mijn eerste trailrun wedstrijd tijdens de Devilstrail in Nijmegen.
Ik heb me ingeschreven na mijn positieve ervaring met trailrunning tijdens Climbing for Life.

In de aanloop naar het beklimmen van de Col du Galibier was er een trail georganiseerd op de flanken van de Galibier. Dezelfde omgeving waar de trailrunweek plaats zal vinden op 7 juni 2014. Die ervaring was zo positief dat ik bijna mijn wegschoenen definitief wilde omruilen voor mijn Salomons. Maar ik dacht laat ik niet te vroeg juichen en eerst een trailrun in Nederland meelopen. 
We hebben natuurlijk een chronisch gebrek aan hoogte en is het dan wel dezelfde ervaring als in Frankrijk. Met deze gedachten in het achterhoofd ben ik op zoek gegaan naar een geschikte run in Nederland. 

De Devilstrail sprak mijn direct aan, zeker ook qua presentatie van de organisatie en het parcours, met hoogtemeters. Ik heb na de beklimming van de Galibier mijn heuveltraining in de sportschool en buiten zoveel mogelijk op peil gehouden en na afgelopen week een goede 20 kilometer met daarin 1000 meter stijging gelopen te hebben in en om de bossen van Austerlitz heb ik een goed gevoel qua fysiek over komende zondag. Ik ben alleen heel benieuwt en zelf een beetje zenuwachtig wat ik ga ervaren, 

Frankrijk was zo ongelofelijk gaaf dat het lastig wordt om te overtreffen. Maar als ik reĆ«el ben hoeft dat ook niet echt. Het moet vooral een positieve ervaring worden en mijn jong ontwikkelde passie voor trailrunning moet worden aangesproken. 

We zullen het zondag meemaken, er van genieten en uiteindelijk zal hopelijk blijken dat ik helemaal niet zenuwachtig hoefde te zijn en het allemaal goed komt met mijn nog jonge broze trailhartje.

Reacties