Doorgaan naar hoofdcontent

Goede voornemens, hé nu al?


Ik zeg altijd maar zo “een goede voorbereiding kan niet vroeg genoeg beginnen”. Dus ben ik al druk bezig met mijn sportieve voornemens voor 2014. Voornemens zijn niet veel waard als je niet eerst even achterom kijkt om de voornemens van 2013 terug te halen en kort te evalueren. In mijn geval is er maar één snelle conclusie te trekken over sportief 2013. 

Een super jaar, overtreffen van alle verwachtingen en meer…

De sportkalender van 2013 zat redelijk vol en met alle trainingen erbij is het toch best eventjes plannen geweest om overal voldoende voorbereid aan de start te staan. 

Hoogte punt op de fiets is de beklimming van de Passo Dello Stelvio geweest met de fietsbroeders van de Eemhof. Daar was niet alleen de beklimming een hoogte punt, maar de reis, verblijf en de onderlinge verstandhoudingen waren uniek te noemen. Uiteindelijk ben ik toch wel een beetje verlieft geworden op die omgeving in Italië en wil er graag naar terug.

Op loop gebied toch met een paar meer hoogte punten en moeilijk kiezen wat nu het meest bij is gebleven. Algemeen hoogte punt is het ontdekken van het trailrunning. In Frankrijk op de flanken van de Galibier en uiteindelijk ook de beklimming van de Col du Galibier. Maar ook de Devilstrail, mijn eerste wedstrijd met meer kilometers dan een halve marathon, 26.6km om precies te zijn. 
Op de weg twee PR’s tijdens Halve van IJsselstein 1:49 uur en de 7 Heuvelenloop 1:11 uur, duidelijk is dat de trainingsarbeid omgezet wordt naar prestatie en snelheid.

Ook op sportief gebied nieuwe mensen leren kennen, een groot onderdeel daarvan is het Ambassadeurschap van AltijdSporten.nl. Een webshop met een super idee om Ambassadeurs te werven om mede de shop te promoten. Na een fotoshoot met alle Ambassadeurs bleek weer dat sport echt verbind, stuk voor stuk leuke en gedreven mensen die samen positief naar de diverse sporten en naar de webshop van AltijdSporten.nl kijken en dit uitdragen via diverse media. Een geweldig initiatief waar ik trots op ben om aan mee te mogen doen.

2014 komt eraan. 
Op de agenda staan al een paar serieuze uitdagingen met nieuwe grenzen om te verleggen. Ik begin met het combinatieklassement tijdens Egmond, beachrace MTB en de Halve van Egmond, Groet van Schoorl 30km zijn de appetizers van het sportieve jaar. Hoogte punt op voorhand het trailweekend in Duitsland “keep on running” met een groot deel van de AltijdSporten.nl crew. 
Het belooft een mooi sportjaar te worden, waarin ook nog een Climbing for Life evenement komt en misschien wel weer de beklimming van de Stelvio, maar dan wel te voet.
En misschien, heel misschien… ik durf het bijna niet te schrijven, maar, misschien, heel misschien….

Jungfrau 2014, het is eruit, ik wil eigenlijk in 2014 de Jungfrau lopen als mijn eerste marathon, 
call me a fool, maar dat is pas een uitdaging die ik aan wil gaan. Ik ben nu aan het kijken naar een planning m.b.t. trainingsarbeid en hoe ik dit met het werk kan plannen, maar dat zou mijn grootste doel zijn voor 2014.

In de loop van de tijd zal ik jullie op de hoogte stellen wat de status van de doelstellingen is en welke gerealiseerd zijn. 
Voor iedereen hoop ik nu al dat je al veel energie haalt uit de planningen voor het nieuwe jaar en natuurlijk je behaalde doelen van het afgelopen jaar. Heb je een minder jaar gehad, dan komt er nu weer een nieuwe, nieuwe kansen, nieuwe mogelijkheden en vooral nieuwe energie. 

Maak in het nieuwe jaar veel gebruik van mensen, middelen om je kennis te vergroten en probeer niet alles zelf te willen uitvinden. Ik heb gemerkt het afgelopen jaar dat er veel mensen zijn met heel veel kennis en die dit graag delen met andere sporters.

Wat het belangrijkste is om te sporten, bezig te zijn is, er is er maar één die je moet verslaan en dat ben je zelf. Niemand houd je tegen om niet te gaan sporten of bewegen, 

You only have to beat yourself. Maak er wat moois van, en deel het…


Reacties