Doorgaan naar hoofdcontent

Storm waarschuwing



Nu het KNMI een weeralarm afgegeven heeft, vond ik het een goed moment om mijn Under Armour Storm Hoody te testen.
De Hoody is een onderdeel van de Storm-lijn van Under Armour en dit houd grofweg in dat deze tegen een weeralarm kunnen. Wind en waterdicht maar toch goed blijven ademen, zijn een paar kenmerken van de Storm-lijn. 

 
Normaal zou ik met dit weer kiezen voor een onder-shirt met lange mouwen, een boven-shirt en een regen of windjack. Maar vandaag zoals gezegd bestond de bovenzijde uit een baselayer en de Hoody. 




Zoals altijd als ik naar buiten stap voel ik eventjes de weersverandering door me lichaam, maar al snel na de warming-up begon ik me al zeer behaaglijk te voelen. 
Als route gekozen voor een polder landschap en voor de motivatie gestart met het windje in de rug. Na een paar kilometer begon het iets te miezeren wat met een windvlaag toch nog aardig aan komt. De capuchon op gedaan en aangetrokken en verder als Rocky en ondertussen tegen de wind in boxen richting de laatste kilometers. 


De wind die aangetrokken was sinds het begin van het loopje was nu frontaal en hard waardoor op sommige punten ik bijna stil stond. Het laatste stuk met een redelijk bezweet lijf geen enkele last van koude of klamme stukken in de kleding die de kou doorgaven. Door normaal met een extra laag kleding te lopen kreeg ik het snel te warm met lopen en merkte ik dat ik mijn onder-shirt echt kon uitwringen na een loopje. Om tijdens het lopen een wind of regenjack uit te trekken is meestal geen optie. 


Voor mij is het een aanwinst om met de Storm Hoody langer het seizoen door met twee lagen kleding te kunnen lopen, ook al is er een weerswaarschuwing, de Hoody houd me warm en droog. 


Nu gaat hij de was in en zal het tevens dienst doen als privé kleding stuk of gewoon lekker moeke op de bank tijdens de donkere dagen voor kerst. De Hoody is in veel flitsende kleuren en variaties te kopen in de webshop van AltijdSporten.nl. Het is voor mij een van mijn favorieten kleding stukken uit de collectie van Under Armour en uit mijn (Sport)kledingkast.



Meer detail informatie, kijk op:
http://www.altijdsporten.nl/under-armour-allseasongear-storm-transit-full-zip-3499906.html 

 

Reacties