Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn eerste marathon



Het is zover, ik ga officieel in voorbereiding voor mijn eerste marathon. 
Begonnen om gewoon fit te worden en af te vallen, ben ik nu ingeschreven voor mijn eerste marathon. 
Na drie jaar trainen en wedstrijden moest het er toch van komen. Ik weet nog dat de eerste motivatie was om een fatsoenlijke 10 km te lopen. Maar het moest er ook wel van komen, meer omdat het ook allemaal wel heel erg lekker gaat, wat kleine opstart probleempjes maar over het algemeen geen klagen. De uitdagingen stapelde zich op, na de eerste Halve marathon in Egmond was de lat natuurlijk al wel hoog ingezet. Nu afgelopen januari de kombi in Egmond en in februari de 30km in Schoorl kon het vervolg niet uitblijven. 

Op zoek naar een geschikte marathon, bracht me in eerste instantie bij de Jungfrau Marathon. 
Deze blijft wel bovenaan mijn lijstje staan maar niet voor dit jaar, dit heeft vooral met de planning te maken van minimaal 5 dagen op pad. Als ik het ga doen moet het wel iets speciaals worden en dus verder op zoek, tot aan nu. 
Het bladeren in de Runnersbladen leverde een “Aha” moment op. De Kustmarathon in Zeeland, niet een van de makkelijkste door het parcours en de mogelijkheid van extreme weersomstandigheden trok mijn aandacht. Mede door de datum van het evenement, 4 oktober. Voor de meeste mensen blijft dit bij dierendag, maar het is al 47 jaar mijn geboortedag. 

Dus de datum was check, locatie check en de uitdaging check inschrijven maar. Dat is nog steeds het makkelijkste deel van de marathon, inschrijven, nu de voorbereiding plannen. 
Na een kleine post op twitter en facebook wel direct leuke reacties en aanmoedigingen. In de voorbereiding zal ik een paar wedstrijdjes lopen en vooral na de zomervakantie extra gas geven. 

Via mijn blog en overige media zal ik jullie op de hoogte houden van de voortgang en mochten er tip and tricks zijn, schroom niet om ze met me te delen.

Reacties

  1. Leuk! Succes met de voorbereidingen! Met die datum zit het wel goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten