Doorgaan naar hoofdcontent

Koning van Spanje trail



Na het trailrunweekend in Duitsland van April was het nu tijd voor een Nederlandse trial. 
Alhoewel er was weinig Nederlands aan deze belevenis vandaag. 
Het begint met de naam, Koning van Spanje en oplettende faceboek vrienden en vriendinnetjes, schreven al “ga je naar Spanje dan” NOT! 

Dan het schone Limburg, als je uit de randstad komt is het een totaal andere wereld, niet alleen de taal maar ook de omgeving met heuvels en hoogte verschillen, zo on Nederlands, maar wel lekker. Als laatste van de Nederlandse trail, we liepen een stuk door België, wat naar mijn mening ook te merken was omdat het wegdek opeens wel heel slecht werd. 

Zaterdagavond de spullen klaar gelegd en Zondagochtend op tijd vertrokken, Gulpen is toch nog meer dan twee uur rijden. Uiteindelijk lekker kunnen aanmelden en rustig mijn kleren in orde gemaakt, nog ff wat eten en drinken en dan gaan. 

Eerst starten de minitrail, nou echt geen mini 17k serieus trailen. Om 10:45 de start van de 10k trail en dan wij 34k door het Zuid Limburgse land. Ook hier had de organisatie de Burgemeester weten te strikken voor het startschot, inclusief ambtsketting. 

Direct ging de route omhoog met ondersteuning van de doedelzakspeler die de eerste meters extra kracht bij zetten. De route was mooi en goed afwisselend, de stukken omhoog en naar beneden afgewisseld met mooie transfer stukken door weilanden en bossen. Op de helft van de route mochten we door een sloot rennen, natuurlijk veel publiek bij die sloot om te kijken of het fout ging. Voor mij is wel duidelijk dat een mooie uitdagende trail toch wel een trail is met hoogtemeters. Ook omdat ik het omhoog lopen net zo leuk vind als naar beneden. 

Vandaag heb ik 34k genoten van trailrunnen in Nederland, na een mooi avontuur in Duitsland wat een extra dimensie had van een meerdaagse was vandaag door de lengte van de route een superdag. 
Ik heb heerlijk gelopen en werd weer blij van de overige deelnemers die lekker relax lopen en passeren e.d. Soms wel iets te relax naar mijn mening als er weer een paar stoppen om een fotootje te maken. 
De beelden en filmpjes zullen vanaf morgen internet wel overspoelen, want de meeste, zoals ik zitten nu ff rustig bij te komen van de heerlijke sportdag.

Reacties