Doorgaan naar hoofdcontent

Niet meer Hardlopen!!



In 2011 ben ik opnieuw begonnen met sporten zoals ik al eerder op mijn blog heb geschreven. 
Sinds die tijd bestaat het sporten hoofdzakelijk uit lopen en fietsen. In de winter wat meer lopen en in de zomer stonden er de laatste twee jaar mooie bergroutes op de kalender. 
Omdat ik in de afgelopen sportjaren ook onderweg wat kilo’s lichaamsgewicht ben verloren is er zeker in het begin wel een aanslag op mijn knieën en rug geweest, zonder blessures overigens. 

Maar toch ik vind dat je dan niet moet onderschatten en daarom heb ik het volgende preventieve besluit genomen. 

Ik ga niet meer hardlopen!! … voor een maand. 
Doel van deze beslissing is om mijn lichaam voor wat betreft de hardloop belasting rust te geven. 

Ga je dan helemaal niets meer doen en weer 30kilo aankomen? 
Neen, dat in ieder geval nooit meer. 

Ik ga me richten op het zwemmen en fietsen voor de maand juli en daarna zal ik het lopen weer oppakken. Sinds ik me aan het voorbereiden ben voor de Triathlon van Zeewolde is zwemmen een nieuwe uitdaging voor me geworden. Ik wil dit heel graag verder ontwikkelen om in de toekomst meer Triathlons te gaan doen. 
Na de maand rust zal ik me vol enthousiasme weer gaan voorbereiden voor de Pyramide Duathlon in September en als hoofddoel dit jaar de Kustmarathon in Oktober. 
Door nu een maand rust te plannen hoop ik mijn lichaam wat rust te geven, mijn zwem skills te verbeteren en lekker kilometers te maken met de fiets. Ook hoop ik dat ik mentaal na de maand rust volle bak kan knallen richting de Marathon. 
Een hele marathon is een utopie die ik me echt niet had voor kunnen stellen een paar jaar geleden, maar zo heb ik gelukkig al een paar mijlpalen weten te slaan de afgelopen tijd. 

Komende zaterdag de Zeewolde Endurance triathlon waar het eerste piketpaaltje van hopelijk mijn Triathlon avontuur kan slaan. Ik ben een beetje zenuwachtig en benieuwt hoe het zal verlopen, maar ik heb er ongelofelijk zin in. 
Rust is ook een trainingsvorm en ik ga er van uit dat ik er sterker uit kom, dat is toch ook de bedoeling. 

Ik ben bang dat ik de eerste tijd misschien wel ontwenningsverschijnselen ga krijgen van het niet lopen. Zeker omdat het zo lekker tussendoor kan, zeker als ik niet veel tijd heb. Ik ga de komende tijd maar meer fietsen naar het werk om af te kikken. 

Ik zal in juli zeker nog een update schrijven, maar eerst de Triathlon van Zeewolde, ik ga genieten want dat is en blijft het hoofddoel, genieten, gezond blijven en AltijdSporten.

Reacties