Doorgaan naar hoofdcontent

Als de rook om je hoofd is verdwenen…

De afgelopen periode ben ik minder zichtbaar geweest op mijn blog en facebook. Dit houd niet in dat ik helemaal niets gedaan heb qua sporten, maar eigenlijk geen nieuwe of uitdagende wedstrijden of tochten.

Op het werkgebied is het nogal rumoerig geweest en nog een beetje, maar de meeste negatieve energie is wel weg geëbd of vertrokken.

De sportieve uitdagingen zijn na het beklimmen van de Mont Ventoux op een laag pitje komen te staan en ben ik vooral aan het bijhouden. Zoals de meeste weten of hebben kunnen lezen in mijn blog kom ik van ver en wil onder geen omstandigheden weer terug naar het gewicht en conditieniveau van vroeger. Dus ik ben steevast blijven lopen in Hoogland-west mijn rondjes van 10k en een paar fietstochten op de racer. Niet voldoende of leuk genoeg om jullie te informeren of lastig te vallen. 

Ook ben ik in deze lastige periode gewoon naar Hartonno de Fysio gegaan en alles los blijven houden. Vooral ook gesprekken met Hartonno gaven aan dat het goed was en er keuzes gemaakt moesten worden.


Ik heb ooit ook een afspraak met mezelf gemaakt dat als ik geen energie krijg van mensen of omstandigheden ik moet proberen om dit om te buigen naar positieve energie en als dit niet lukt een beslissing nemen. In deze beslissende periode heeft het sporten ertoe bijgedragen dat na een rondje lopen ik zaken helder zag en op een rijtje. Na het lopen was het vooral zaak om snel de bedachte zaken tijdens het lopen op te schrijven. Ook als het echt lastig werd hielp het hardlopen of fietsen om stoom af te blazen en weer snel rationeel te denken. 

Al met al heeft het geresulteerd in het feit dat ik weer voor me zelf ben begonnen en overloop van de positieve energie en ideeën. Komende maand een leuke clinic in het verschiet met AltijdSporten.nl een strandrace clinic en de Vlassakkerloop. Begin januari de traditie in Egmond met de combi op het programma. 
Met de fiets groep zijn we al an te plannen om in Zuid Engeland te gaan fietsen en ik ga in 2016 weer een hele marathon plannen. 

Kortom als de rook om je hoofd is verdwenen zie je dingen weer helder en komt de energie weer terug.

Reacties