Doorgaan naar hoofdcontent

Mist en regen, westerwind / MTB Beach Clinic

Na de songtekst van de vorige blog was het snel duidelijk welk liedje ik zondag in mijn hoofd had. Terug naar de kust van Maggie McNeal begon op zondagochtend om 06:00 uur met het krabben van de auto. 

Een mooie ijslaag had een tweede ruit gevormd op de auto en het krabben zorgde voor een hoop geluid op een stille zondagmorgen. Deze ochtend stond er een MTB Beach Clinic georganiseerd door AltijdSporten.nl op het programma en ik had er zin in. 

Fiets op de auto en op weg naar de kust. Ik had voor de gelegenheid strandbanden gemonteerd op mijn 27,5 inch Cube. De fiets zaterdag nog goed nagekeken en lekker ingespoten met vaseline. 

Na anderhalf uur sturen was ik weer in Egmond en voelde me direct weer thuis. Komende januari zal ik ook weer in Egmond aan de start staan voor het kombi klassement met de EPE strandrace en de Halve marathon, een op en top sport weekend. 

Aangekomen in de Zilte Zoen was Jantiene al begonnen met uitladen en liep het restaurant snel vol met enthousiaste sporters. Leuke opmerking is dat het aan de deelnemers niet af te lezen was dat het zondagochtend vroeg was, iedereen was vol energie en ze leken wel klaar voor een schoolreisje. Na en heerlijk bakje koffie de spullen klaar gemaakt en gesproken met de andere sporters, waarvan er een paar de dag ervoor al een strandrace hadden gereden in Texel. 


Na de uitleg van de trainers van MTB de Zeeleeuw naar buiten, waar het ondertussen al goed licht was en, droog. De groep van sporters was in tweeën gedeeld, de gevorderde en de minder gevorderde. 
Gezien mijn fysieke gesteldheid en geringe Beach ervaring in de minder gevorderde groep aangesloten. Met de groep op de pedalen richting het strand, waar de wind begon op de steken en het ook begon te regenen. Lekker warm gefietst en na een paar geweldige oefeningen en tips en tops begon de wind extra hard te blazen. 
Voor de trainer was dat het moment om de waaier te oefenen tegen de wind in. 

Ondertussen was het druk geworden op het strand met overige fietsers, wandelaars, hardlopers en honden, die laatste zorgde soms wel voor bijna incidenten, maar alles ging goed. Als laatste oefening mochten we een duinopgang oplopen omdat fietsen omhoog gewoon niet mogelijk was en toen door het mul naar beneden. Een oefening die met gemende enthousiasme werd ontvangen, maar wel uitgevoerd werd. 

Na een hagelbui, zon, regen en een opstekende wind maakte dat we ruim twee uur later koers richting de Zilte Zoen mochten om aan een bakkie koffie te gaan. Wel verdiend voor alle deelnemers van wereld kampioen tot echte beginners, iedereen was super enthousiast. 

Een clinic die we bij mogen schrijven in de tradities van AltijdSporten.nl. De clinics van AltijdSporten.nl zijn toegankelijk voor iedereen die meer wil weten van en bepaalde discipline of onder echte omstandigheden nieuw materiaal wil testen of ervaren. Zo is er de mogelijkheid om Sziols X-Kross Brillen, Raidlight rugzakje of Herzog compressie kousen te proberen. 
Daarnaast zijn er Ambassadeurs aanwezig of Jantine die je vragen kunnen beantwoorden vanuit eigen ervaringen als sporter. 
Check de site of facebook pagina van AltijdSporten.nl of meld je aan voor de nieuwsbrief. 

Ik hoop je te zien bij de volgende clinic of bij een wedstrijd. In Januari mag ik weer terug naar de kust en tot die tijd moet ik op zoek naar een ander deuntje.

Reacties